Burda International CZ získala společnost Extra Online Media (EOM), jednu z předních digitálních mediálních společností v České republice. Akvizicí mediální dům Burda International CZ výrazně posiluje svou pozici na online trhu. Aktuální portfolio Burda International CZ tvoří mezi jiným značky jako jsou ELLE, Marianne, Svět ženy a Apetit. Do portfolia EOM patří některé z nejoblíbenějších webů v České republice, mimo jiné eXtra.cz, jeden z největších českých webů, dále web pro ženy a životní styl Lifee.cz a také Toprecepty.cz, jednička mezi weby o vaření a receptech v ČR.
Petra Fundová, CEO Burda International CZ:
„Akvizice Extra Online Media dále posiluje naše online aktivity a zvyšuje zásah našeho publika oslovováním nových cílových skupin. Tato transakce velmi dobře doplňuje naše současné, dobře etablované portfolio značek se silným vlivem a dosahem v oblasti fashion a lifestylu a činí z Burda International CZ vedoucího hráče na trhu v segmentu online foodu. Jde o perfektní spojení obsahu.”
Tomáš Kačena, CEO Extra Online Media:
„Když jsme před deseti lety zakládali Extra Online Media, naším cílem bylo vytvořit nové vydavatelství, které bude hrát významnou roli v mediálním sektoru. Spojením s jedním z největších evropských vydavatelských domů se nám nyní daří tohoto cíle dosáhnout. BurdaInternational disponuje vysoce zkušenými odborníky a technickým know-how, což umožní dále dobře rozvíjet naše propojené portfolio.“
Burda International CZ je součástí BurdaInternational, která sdružuje globální aktivity německé mediální a technologické společnosti Hubert Burda Media s působností v 11 zemích. BurdaInternational zaměstnává 2 400 lidí a vlastní 250 mediálních značek. Hubert Burda Media, rodinná firma s více než 100letou historií a více než 11 500 zaměstnanci, kombinuje tradiční vydavatelství s digitálními inovacemi a investuje do digitálních obchodních modelů. Burda působí v České republice již 32 let.
Tom Bureau, CEO BurdaInternational:
„Jsme velmi rádi, že můžeme přivítat tým EOM v naší společnosti a vidíme velmi silnou strategickou shodu mezi Extra Online Media a Burda International CZ. Akvizice společnosti EOM povede k dalšímu digitálnímu růstu na českém spotřebitelském trhu, což je dokonale v souladu s naší globální strategií: Propojujeme jednotlivé trhy z hlediska obsahu, technologií a obchodu, využíváme know-how celé sítě BurdaInternational a zároveň podporujeme místní podnikání.“ Od dnešního dne je Burda International CZ 100 % vlastníkem EOM, kterou dříve vlastnili Pale Fire Capital (75 %), český private equity fond, a generální ředitel Tomáš Kačena (25 %). Kačena zůstává generálním ředitelem společnosti EOM a bude podřízen generální ředitelce Burda International CZ Petře Fundové. Burda International CZ a EOM budou nadále fungovat jako samostatné subjekty. Strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat finanční podrobnosti akvizice.
Burda International CZ je multimediální společnost, která svůj úspěch v České republice staví na renomovaných mezinárodních i lokálních mediálních značkách jako jsou např. ELLE, Marianne, Burda Style, Svět ženy, Apetit a Chip. Společnost je lídrem v segmentu lifestylových titulů pro ženy. Jejich obsah inspiruje 1,9 milionu čtenářů v tištěné podobě a 2,7 milionu online uživatelů. Značky Burda International CZ sleduje na sociálních sítích více než 675 000 fanoušků a akce mediální společnosti pravidelně navštěvuje více než půl milionu účastníků. Dvakrát ročně nejočekávanější nákupní akce Dny Marianne nabízí kolem 600 výhodných nabídek se slevami až 50 %. Do této nákupní akce se pravidelně zapojuje kolem 2300 obchodů a e-shopů po celé České republice a na Slovensku.
Extra Online Media byla založena v roce 2013 a stala se jedním z hlavních hráčů v sektoru online médií. Její publikační portfolio dosahuje téměř 5 milionů unikátních uživatelů měsíčně, což je >50 % české internetové populace. Součástí EOM je kromě vlajkové lodi eXtra.cz také nejnavštěvovanější web o vaření v ČR Toprecepty.cz, úspěšný ženský web Lifee.cz a také weby G.cz, Extralife.cz a OneTv.cz.